Tijdens het tweede Stadscafé Kampen heeft het plan voor Kampen goodiebags de verkiezing voor Het beste idee van Kampen gewonnen. Het winnende plan is een idee van Jan Troost, die in Kampen onder meer actief is als voorzitter van de Tourist Info. Daar ontstond de behoefte aan een tas die kan worden uitgedeeld aan toeristen.

Voorstellen 
De plannen voor de binnenstad varieerden van goodiebags voor toeristen tot een app voor watersporters. Ook het idee om Voorstraat 20, 'het oudste (stenen) huis van Kampen' op een bijzondere manier te promoten, een vlogcampagne en uniforme stoepborden in de binnenstad werden aangeprezen. Een jury onder leiding van binnenstadondernemer en Kampen Marketing bestuurslid Thomas Klaphake selecteerde de uiteindelijke winnaar.

Verkiezing
De Stadsbeweging, een initiatief van de Provincie Overijssel, ondersteunt in Kampen mensen met plannen om de binnenstad verder te versterken. Tijdens het Stadscafé dat op 20 juni plaatsvond in hotel Het Gouden Hart, werd uit het viertal verkoopverhalen één plan gekozen dat boven de andere voorstellen uitstak. Volgens de jury was het voorstel om promotietassen uit te delen in samenwerking met binnenstadsondernemers praktisch en zinvol, maar ook een goed voorbeeld waarmee Kampen laat zien dat het een ‘hartelijke Hanzestad’ is.

Vooruitblik
Komend najaar wordt het volgende Stadscafé georganiseerd en ook dan krijgen mensen met plannen voor de binnenstad een kans om hun idee te promoten. Alle serieuze voorstellen krijgen met geld of andere middelen ondersteuning van de Gemeente Kampen, Kampen Marketing, OVK, Provincie Overijssel en de Vereniging van Vastgoedeigenaren Binnenstad Kampen. Aanmelden kan via l.zaaijer@kampen.nl​.