In Kampen komen veel bezoekers, het hele jaar door. De bezoekersaantallen zijn hoog, maar de bestedingen per bezoeker kunnen hoger. Wij willen bezoekers aan Kampen verleiden om niet alleen te genieten van de hoogtepunten van Kampen ("Kodak moments"), maar hier ook een positieve bijdrage aan te leveren. Door middel van het aanbieden van een selfieroute, bieden we bezoekers de mogelijkheid gebruik te maken van arrangementen en aanbiedingen bij deelnemende partijen en vergroten we de exposure op sociale media.

Selfieroute Kampen

De selfieroute Kampen bestaat uit de volgende ingrediƫnten:

1. basisproduct: een vrij toegankelijke route met selfie spots. Op vertoon van je selfies krijg je voordeel bij deelnemende vrijetijdsondernemers (winkels, horeca, culturele organisaties). (indirect verdienmodel)

2. begeleiding langs de route met stadsgidsen (direct verdienmodel) en online (indirect verdienmodel) en aanbieden van diensten, activiteiten en voorzieningen langs de route (direct verdienmodel)

3. all-inclusive groepsarrangementen met aanvullende opdrachten, eten, drinken, vervoer en/of overnachten (direct verdienmodel)

4. online zichtbaarheid en exposure voor Kampen en de deelnemers door bezoekers van de selfieroute (indirect verdienmodel)

Gezamenlijk Plan van Aanpak

Om het project uit te voeren werken een aantal partijen samen aan het opstellen en uitvoeren van een plan van aanpak: Kamper Events, Kampen Marketing, Stadsarchief Kampen, Stedelijk Museum en ondernemers in de binnenstad. Daarbij wordt een PMPC subsidie aangevraagd bij de provincie als cofinanciering.

Wil jij ook als partner meedoen? Stuur een mailtje naar r.tameling@kampenmarketing.nl!