Op 9 oktober vond de eerste HollandCity Global Travel Trade Show in de Hanzestad Zwolle plaats. Het doel van het meerdaagse evenement was om Nederland (en Kampen in het bijzonder natuurlijk) bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. Naast de 105 internationale touroperators waren er ook 75 organisaties uit de toeristische sector aanwezig, zoals musea, hotels, attracties, evenementen locaties en restaurants.

Op dinsdag was Kampen aanwezig bij de meet & greet-sessies, waarbij één-op-één afspraken tussen de reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie plaatsvonden. Op woensdag werden er zogenaamde familiarisation trips georganiseerd: reisorganisaties bezoeken diverse plekken in Nederland en maken kennis met het reisaanbod in Nederland. Zo kwamen tientallen Russische en Chinese touroperators naar Kampen om te kijken of dit voor hun reisorganisaties een interessante bestemming kan zijn.

Wel handig dat Kampen Marketing ook een Welkom in Hanzestad brochure heeft in het Nederlands, Duits en Engels, maar ook in het Chinees!

Wil je weten hoe onze bezoekers zich hebben vermaakt in Kampen? Lees dan het verslag van Reinier de Wit, die namens Kampen Marketing de ontvangst coördineerde.